Satınalma Yöneticileri Endeksi - PMI



Satınalma Yöneticileri Endeksi - PMI Nedir?
Satınalma Yöneticileri Endeksi (PMI), imalat ve hizmet sektörleri için ekonomik sağlığın bir göstergesidir. PMI'nin amacı, mevcut Ne Zaman Emekli Olurum koşulları hakkında şirket karar alıcılarına, analistlere ve satın alma yöneticilerine bilgi vermektir.

Sıradaki
FLAŞ ÜRETIMI PMI
ULUSAL SATINALMA DERNEĞI ...
ISM ÜRETIM ENDEKSI
ENVANTER YÖNETIMI
Satınalma Yöneticileri Endeksi - BREAKING 'PMI'
PMI, Tedarik Yönetimi Enstitüsü  (ISM) tarafından aylık olarak derlenmekte ve yayınlanmaktadır . PMI, 400'den fazla şirkette üst düzey yöneticilere gönderilen aylık bir ankete dayanmaktadır. PMI beş ana araştırma alanına dayanmaktadır: yeni siparişler, stok seviyeleri, üretim, tedarikçi teslimatları ve istihdam. ISM, bu anket alanlarının her birini eşit olarak tartmaktadır. Anketler, iş koşullarıyla ilgili soruları ve iyileştirme, değişiklik veya bozulma gibi değişiklikler içeriyor.

PMI başlığı 0 ile 100 arasında bir sayıdır. 50'nin üzerindeki bir PMI bir önceki aya göre bir genişlemeyi temsil eder. 50'nin altında bir PMI değeri bir kasılmayı temsil eder ve 50'de bir okuma hiçbir değişikliğe işaret etmez. 50'den daha fazla değişim seviyesi daha fazladır. PMI şu şekilde hesaplanır:

PMI = (P1 * 1) + (P2 * 0.5) + (P3 * 0)

Nerede:

P1 = bir gelişmeyi rapor eden cevapların yüzdesi 

P2 = değişiklik bildirmeyen Ne Zaman Emekli Olurum yüzdesi

P3 = bir bozulmayı rapor eden cevapların yüzdesi

Diğer şirketler ayrıca ABD dışındaki çeşitli ülkeler için PMI'yi koyan Markit Group dahil PMI sayıları da üretiyor. 

PMI Yönetim Kararlarını Nasıl Etkiliyor?
ISM tarafından anketlerden aylık olarak üretilen PMI ve ilgili veriler, çeşitli rollerdeki yöneticiler için kritik karar verme araçlarıdır. Örneğin bir otomobil üreticisi, gelecek aylarda müşterilerden beklediği yeni siparişlere dayanarak üretim kararları verir. Bu yeni siparişler, yönetimin çelik ve plastik gibi düzinelerce parça ve hammadde ile ilgili satın alma kararlarını yönlendiriyor. Mevcut envanter dengeleri, üreticinin yeni siparişleri doldurmak için doldurması gereken üretim miktarını ve ayın sonunda bazı envanteri el altında bulundurmayı da sağlar.

Tedarikçiler ayrıca PMI bazlı kararlar alırlar. Bir üretici için parça tedarikçisi, ürünlerinin gelecekteki talebini tahmin etmek için PMI'yı takip eder. Tedarikçi ayrıca, müşterilerinin ne kadar stok bulundurduklarını bilmek istemektedir ve bu da müşterilerin üretmesi gereken üretim miktarını etkilemektedir. Tedarik ve taleple ilgili PMI bilgileri, tedarikçilerin talep edebileceği fiyatları etkilemektedir. Üreticinin yeni siparişleri büyüyorsa, örneğin, müşteri fiyatlarını artırabilir ve tedarikçilerinden fiyat artışlarını kabul edebilir. Öte yandan, yeni siparişler düştüğünde, üreticinin fiyatlarını düşürmesi ve satın aldığı parçalar için daha Ne Zaman Emekli Olurum bir maliyet talep etmesi gerekebilir. Bir şirket, yıllık bütçesini planlamak, personel seviyelerini yönetmek ve nakit akışını tahmin etmek için PMI kullanabilir  .

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Birleşmiş Milletler Uluslararası Ticaret Hukuku Komisyonu - UNCITRAL' TANIMI