Satınalma Yöneticileri Endeksi - PMI
Satınalma Yöneticileri Endeksi - PMI Nedir?
Satınalma Yöneticileri Endeksi (PMI), imalat ve hizmet
sektörleri için ekonomik sağlığın bir göstergesidir. PMI'nin amacı, mevcut Ne Zaman Emekli Olurum
koşulları
hakkında şirket karar alıcılarına, analistlere ve satın alma yöneticilerine
bilgi vermektir.
Sıradaki
FLAŞ ÜRETIMI PMI
ULUSAL SATINALMA DERNEĞI ...
ISM ÜRETIM ENDEKSI
ENVANTER YÖNETIMI
Satınalma Yöneticileri Endeksi - BREAKING 'PMI'
PMI, Tedarik Yönetimi Enstitüsü (ISM) tarafından aylık olarak derlenmekte ve
yayınlanmaktadır . PMI, 400'den fazla şirkette üst düzey yöneticilere
gönderilen aylık bir ankete dayanmaktadır. PMI beş ana araştırma alanına
dayanmaktadır: yeni siparişler, stok seviyeleri, üretim, tedarikçi teslimatları
ve istihdam. ISM, bu anket alanlarının her birini eşit olarak tartmaktadır.
Anketler, iş koşullarıyla ilgili soruları ve iyileştirme, değişiklik veya bozulma
gibi değişiklikler içeriyor.
PMI başlığı 0 ile 100 arasında bir sayıdır. 50'nin
üzerindeki bir PMI bir önceki aya göre bir genişlemeyi temsil eder. 50'nin
altında bir PMI değeri bir kasılmayı temsil eder ve 50'de bir okuma hiçbir
değişikliğe işaret etmez. 50'den daha fazla değişim seviyesi daha fazladır. PMI
şu şekilde hesaplanır:
PMI = (P1 * 1) + (P2 * 0.5) + (P3 * 0)
Nerede:
P1 = bir gelişmeyi rapor eden cevapların yüzdesi
P3 = bir bozulmayı rapor eden cevapların yüzdesi
Diğer şirketler ayrıca ABD dışındaki çeşitli ülkeler
için PMI'yi koyan Markit Group dahil PMI sayıları da üretiyor.
PMI Yönetim Kararlarını Nasıl Etkiliyor?
ISM tarafından anketlerden aylık olarak üretilen PMI ve
ilgili veriler, çeşitli rollerdeki yöneticiler için kritik karar verme
araçlarıdır. Örneğin bir otomobil üreticisi, gelecek aylarda müşterilerden
beklediği yeni siparişlere dayanarak üretim kararları verir. Bu yeni
siparişler, yönetimin çelik ve plastik gibi düzinelerce parça ve hammadde ile
ilgili satın alma kararlarını yönlendiriyor. Mevcut envanter dengeleri,
üreticinin yeni siparişleri doldurmak için doldurması gereken üretim miktarını
ve ayın sonunda bazı envanteri el altında bulundurmayı da sağlar.
Tedarikçiler ayrıca PMI bazlı kararlar alırlar. Bir
üretici için parça tedarikçisi, ürünlerinin gelecekteki talebini tahmin etmek
için PMI'yı takip eder. Tedarikçi ayrıca, müşterilerinin ne kadar stok
bulundurduklarını bilmek istemektedir ve bu da müşterilerin üretmesi gereken
üretim miktarını etkilemektedir. Tedarik ve taleple ilgili PMI bilgileri,
tedarikçilerin talep edebileceği fiyatları etkilemektedir. Üreticinin yeni
siparişleri büyüyorsa, örneğin, müşteri fiyatlarını artırabilir ve
tedarikçilerinden fiyat artışlarını kabul edebilir. Öte yandan, yeni siparişler
düştüğünde, üreticinin fiyatlarını düşürmesi ve satın aldığı parçalar için daha
Ne
Zaman Emekli Olurum bir maliyet talep etmesi gerekebilir. Bir
şirket, yıllık bütçesini planlamak, personel seviyelerini yönetmek ve nakit
akışını tahmin etmek için PMI kullanabilir
.
Yorumlar
Yorum Gönder